gumipark.hu logó

ADAC nyárigumiteszt 2016

2016. március. 4.
Forrás: Autónavigátor

Az ADAC már nemrégiben megjelentette idei nyárigumitesztjét.

Két méretben, összesen 32 garnitúrát vizsgáltak meg.

Már-már szokásos, hogy az ADAC a tavasz (hivatalos) beköszönte előtt nyilvánosságra hozza nyárigumitesztjét. Ennek ellenére érdemes még várni a cserével, az eredményeket persze már el lehet kezdeni nézegetni. Új gumimodelleket azonban idén nemigen vetett, vagy nemigen tudott még bevetni az ADAC, ám ennek ellenére is vannak meglepetések.

Az év gumibotránya, hogy a kisautók 185/65 R14 méretében a Pirelli abroncsát ki kellett zárják, a különféle helyekről vásárolt abroncsok túlzott eltérést mutattak egymáshoz képest. A mezőny legjobbja itt a Vredestein Sportrac 5 lett, de minimális a lemaradása a Continental ContiPremiumContact 5-nek, a Dunlop Sport BluResponse-nak, a Goodyear EfficientGrip Performance-nak és a Hankook Kinergy Eco K425-nek is. A Nokian és a Kumho abroncsa még jó minősítést kapott, ami azt jelenti, hogy a mezőny közel fele ajánlható. Csak megfelelő a Sava és a kínai Infinity abroncsa, a középmezőnyben viszont erősek, és már ez sem kis szó. Döbbenet, de a nedves úton nem remekelő, zaj szempontjából kifejezetten gyenge Michelin Enegy Saver+ is mögéjük került, miként a Barum Brillantis 2 vagy a Bridgestone Turanza T001 is. Utóbbit egy kicsit értetetlenül fogadjuk, saját gumitesztünkön rendre a legjobbak között szokott lenni. A Semperit és a GT Radial gumija gyakorlatilag nem kopik, de más jót nemigen lehet róluk mondani, utóbbi vízen nagyon rossz volt.

Az ADAC nem kispályázik, egyebek mellett vízzel telített medencében vízen futási (aquaplaning) sebességet is vizsgál Az ADAC nem kispályázik, egyebek mellett vízzel telített medencében vízen futási (aquaplaning) sebességet is vizsgál Az ADAC nem kispályázik, egyebek mellett vízzel telített medencében vízen futási (aquaplaning) sebességet is vizsgál

Az ADAC nem kispályázik, egyebek mellett vízzel telített medencében vízen futási (aquaplaning) sebességet is vizsgál

 

http://www.gumipark.hu/doc/ADAC2016.pdf 

 

A kisautók méretében a Vredestein Sportrac 5 bizonyult a legjobbnak

A kisautók méretében a Vredestein Sportrac 5 bizonyult a legjobbnak

Míg a jellemzően kisautókra való 14 colos gumiabroncsokat Renault Cliókon tesztelték, a 17 colos, 224/45-ös gumikat sem vészesen nagyon nagyokon, mindössze alsó-középkategóriásokon, nevezetesen aktuális Volkswagen Golfokon. Ebben a méretben a Continentalé az elsőség, második pedig egy gyakorlatilag csakis Németországban forgalmazott sajátmárkás (azaz bérgyártott) "áruházi" abroncs lett − a mezőny legkisebb gördülési ellenállásával, azaz fogyasztási pontszámával. Míg a kisautóknál a mezőny közel fele, itt csupán negyede érdemelt jó minősítést, az említetteken túl még a Pirelli és a Vredestein nagyobb teljesítményű gumijai. A csak kielégítő eredményt elért abroncsmodellek közül a Hankook Ventus S1 evo2 K117 bizonyult a legjobbnak. Érdekesség, hogy a Sava, a Nokian, a Yokohama és az Uniroyal is beelőzte a Michelint az ADAC tesztjén. Igaz, utóbbi márkától régi modell szerepelt, ahogyan a mögé került Toyóból is. Bridgestone gumi nem, csak Firestone került a tesztbe, ami nem remekelt. Gyenge volt a Fulda és a Semperit, valamint a GT Radial abroncsa, de utóbbinál az is eredmény, hogy legalább nem kifejezetten rossz címkét kapott. Utóbbi a Maxxis Victra VS01-nek jutott, ami a legnagyobb súllyal figyelembe vett vizes jellemzőkkel maradt alul.

 

A 17 colos abroncsok közül a Continental ContiSportContact 5 száraz és vizes aszfalton is legjobb volt, nem kérdéses az első helye

A 17 colos abroncsok közül a Continental ContiSportContact 5 száraz és vizes aszfalton is legjobb volt, nem kérdéses az első helye

Szokásos tanács, hogy leginkább csak jó minősítésű abroncsot érdemes venni, de a gyakorlatilag tél végi teszt eredményeit talán érdemes fenntartással kezelni, pláne úgy, hogy az ADAC csak pontszámokat mutat, mérési eredményeket nem.